Muscle Pain

Jag har precis överlevt mitt första Body Pump pass. På fredag ska jag ge järnet en gång till. Till min förvåning var det inte så jobbigt som jag hade förväntat mig, även om jag nu är helt slutkörd. Det kan bero på att jag är så sjukt stark, det skulle också kunna bero på att instruktören var sen så passet var 35 istället för 45 minuter. Men jag tror på det första...
Jag tog med mig Sammy, när jag blev medlem kunde jag skriva upp tre personer som fick pröva gratis om dom kom med mig. Hon var den enda som jag skulle kunna tänka mig prova, eftersom det bara var giltigt en månad var det meningslöst att skriva upp någon som eventuellt ska hälsa på mig.

Tiden går ganska fort tycker jag, har varit hemmifrån i över en månad. Känns bra. Jag har kommit in bra i någon slags vardag som jag trivs med.

På jobbet vet jag vad jag håller på med och imorgon ska jag få mina kläder (det har varit massa strul från tillverkaren, egentligen skulle det ha tagit en vecka, inte drygt tre).
Nästa vecka ska jag börja min rotation i fabriken, gött att få veta mer precis vad alla stationer gör. Dave och jag har haft en rejäl genomgång på heat treatment och kullagret idag, vi hade i princip inget jobb.
Varje dag börjar jag med att testa om testmaskinen och diamanten på testmaskinen är godkänd, det tar ungefär en halvtimma. Efter det har jag idag tillverkat tre test pieces och testat två av dom. En var retaind austenite så den behövde bara etchas och sedan skickas iväg, till Rolls Royce tror jag.

Gloucester Rugby Team vann med 31-16 mot Newcastle ikväll (Y)

Dagens soundtrack är Heartbeats med the Knife.
Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0