Mina Damer och Herrar...

jag har nu en bil i ägo, helt egen, jag betalar allt!

I tisdags när jag var och kollade på den sa försäljaren att den kom med en veckas försäkring. Igår kväll vid halv åtta tiden ringde hon och dubbelkollade om jag skulle ha bilen idag, en timme senare ringer hon igen. Sue svarar och frågar om försäljaren vill prata med mig, nej det ville hon inte. Sen la dom på och då hade försäljaren sagt att jag antaglien inte förstod, men det var viktigt att bilen var försäkrad när jag kommer och hämtar den imorgon. Jag fattade allt, hon hade gjort ett misstag för dom bara kunde försäkra brittiska kunder, inte utlänningar som mig. Så skyller hon på att jag inte fattar! SKÄMS!

Så hela kvällen efter det letade vi ihjäl oss och ringde för att få en bra försäkring på bilen. Till slut hittade vi en, men deras server krånglade så man var tvungen att ringa. Då hade dom stängt, jag bad Sue att hon ringer dom klockan åtta när dom öppnar fredag morgon eftersom jag åker till jobbet klockan sju. När hon pratat med dom ringde hon och sa att försäkringsbolaget skulle ringa mig vid tolv. När dom ringde vid halv ett fick jag reda på att jag måste ha ett engelsk bankkonto innan dom kan ge mig en försäkring. Jag jobbar halvdag på fredagar så vi åkte till HSBC i Stonehouse, dom hade ingen som kunde hjälpa mig, sa att jag skulle komma tillbaka på måndag eftersom dom hade mycket att göra. Eftersom jag var tvungen att fixa ett konto direkt körde Dave mig till HSBC i Stroud, det tog ungefär en halvtimme innan jag hade ett konto som funkade. Gött, det var en del av tre. När jag kom hem ringde jag försäkringsbolaget och det gick ganska snabbt, jag betalade en deposit på £250 och dom drar £86 varje månad.

Efter det åkte vi till bilförsäljaren och jag betalade £3000 och sedan körde hem, oförsäkrad faktiskt, det dröjde 20 minuter innan försäkringen började gälla.

Nu ska jag ut och köra!
Hej med er!

Kommentarer
Postat av: abbe

Haha, fan va ballt :P

hur är det att köra på fel sida om vägen då?

måste du inte ta ett nytt körkort efter 6 månader, eller gäller ditt svenska körkort hela tiden?

2008-09-13 @ 13:21:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0