Jag maste fa saga

Maste saga att jag trivs valdigt bra pa jobbet. Inte lika mycket hemma.

De senaste veckorna har jag haft det enormt bra pa jobbet. Jag kanner massa folk overallt i fabriken, inte alla 242 peroner men det finns alltid nagon jag kan stanna och snacka med pa vagen ner till kontoret. Men framforallt Chris, Dave och alla andra som jag jobbar med kommer jag riktigt bra overens med, vilket kanns riktigt bra. Jag forsoker bli mer involverad i allting sa att jag kanske kan gora nagon skillnad i den, som det faktiskt ar, sketna fabriken.
Mitt forsta uppdrag ar att forsoka fa bort den dorrmattan vid ingangen, det star:
WELCOME
VÄLCOMMEN
pa den. Vilket jag tycker ar extremt oproffesionellt, SKF ar en svenskt foretag men kan inte ens stava vill valkommen. Egentligen spelar det ingen roll, samtidigt som det spelar valdigt stor roll, eftersom de flesta som kommer in genom den dorren med valdigt stor sannolikhet inte pratar svenska. For mig ar detta bara fel, konstigt och pinsamt, samtidigt som jag skrattade at det...
I vilket fall sa jag detta till hogsta honset och han flinade lite och verkade inte kunna bry sig mindre om det.

En annan sak som jag ska forsoka med ar att fa in en ingenjor i Heat treatment, fattar inte varfor det inte redan finns nagon dar.. Men jag ar en del av den avdelningen och det har varit problem dar jattelange, ska fraga det pa nasta sammandrag.

Familjen da, ja, dom ar valkomnande och sa men det ar nagonting som inte finns dar, nagonting som fattas. Inget illa mot dom, men det ar liksom inte den typen av manniskor som jag skulle umgas med annars. Trevliga men jag har inte en sadan connection som jag har med andra folk jag valjer att vara med. Vissa maste man ju bara sta ut med, till exempel Staaf... ja...

I alla fall sitter jag pa mitt rum, dricker ol och hor ljudet fran X-factor fran var tv i vardagsrummet.
Ikvall har jag satsat pa amerikanskt, Budweiser, sot men go. Snart ar det dags for att ga bort mot busshallplatsen for att ta mig till stan och traffa Laura, Andrew (lokalbogen som kanske ska vara med i eurovision song contest, han ar SERIOST bra pa att sjunga) och lite annan random folk.

Soundtrack: Mr Brightside - The Killers

Tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0