Bring home the bacon

Jag lyckades maxa bilen igår, istället för att ta den roliga vägen tog jag motorvägen på väg hem från jobbet. 98 mph på mätaren, vilket innebär ca 93-94 skulle jag gissa. Bilen ska enligt den själv göra 95 mph. Så det kan jag väl gå med på, omkring 160 km/h och det är inte tillräckligt för att bli av med körkortet. Hastighetsgränsen är 70 och för att bli av med körkortet krävs 30 mph över det.
Idag hämtade familjen Hartnett sin nya Zafira, 7-sitsig så alla får plats. Vi har planerat att kolla på tornering och sånt medeltidsgrej på söndag. Eftersom alla inte skulle få plats i en fem år gammal clio hade jag behövt köra och jag är ganska glad att jag slipper det för jag vill hålla milesmätaren låg (dom skulle egentligen hämtat bilen nästa vecka).

JAG HAR INGA PENGAR! Även om jag fick min lön idag har jag inga pengar, dels för att jag började jobba den 8e, vilket betyder att jag bara fick 2/3 lön. Efter det betalas hyran den sista fredagen varje månad, MEN, septembers hyra var avdragen på hyran eftersom SKF betalade min deposit på en månads hyra. Så jag fick £312 i lön och hyran är £465, ni kan ju räkna ut hur bra det funkar, som tur var hade jag lite pengar kvar på mitt svenska konto. Och den 12e dras försäkringen på £86.62, det löser sig på någon sätt. Jag är ju faktiskt svensk, vilket är väldigt ovanligt i den här delen av England...

För övrigt måste jag klippa mig: pengar: jobbigt...

Nu ska jag ta en öl och försöka glömma alla mina bekymmer, sorger och besvär! (8)

pÖzZ på er!
tjo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0